Eilen ajettiin Raisiossa Kaanaan Muumitalon pihassa ties kuinka mones hankirallin erikoiskoe. Keli oli mitä mainioin, ja pito radalla hyvä - ainakin nastarenkaille. Molempien tallien - SC Kaanaa ja AW Vähäheikkilä - edustajat olivatkin varustaneet menopelinsä nastoin ja kitkarenkaat odottivat vielä varastoissa kevättä ja kuivia tienpintoja:)

Mainittakoon heti, että Vähäheikkilän tiimi taisi hieman huijata, sillä molemmat ajokit oli purettu ylimääräisestä tuulenvastuksesta - ja ne ilmestyivät kisaan ilmiömäisen hienosti sliipattuina ja aerodynaamisina- tämä vanhempi jopa ilman PARTAA! Täydet pisteet se silti sai 'disainin' puolesta - varmaan joku saksalainen suunnitellut:)

Tässä vielä lähikuva keulasta - ja niin kuin näette, puskuri on  parraton.

Lämmittelykierros ajettiin läheltä naapurin rajaa - ja koneet saatiinkin kuumaksi kun huomattiin naapuriradalla pieni maatavoittava menopeli, jota varikon väki kutsuu mäyräkoiraksi.

No, kolareitakin nähtiin kokeessa muutama, sillä jokunen ajokki ajautui varoituksista huolimatta samoille radoille. Ei pintavaurioita - ainoastaan ääntä.

Tässä kisan ehdottomat kuningattaret. Kokoero ajokeilla oli huomattava, mutta henkiset ominaisuudet aikalailla tasavertaiset.

Välillä SC Kaanaan laikukas korimalli turvautui luvattomiin otteisiin hiljentääkseen kilpasiskon vauhtia, tästä seurasi rangaistussekunteja roimasti.

Kolaroinneista ja luvattomista otteista huolimatta ajokit olivat ihan sulassa sovussa pit stopilla.

Tuo AW Vähäheikkilän pienempi ja tummempi edustaja oli kyllä todella viehkeä - ja sen suorittaessa 'lastin tasausta', kiilasi SC Kaanaan virtaviivaisin klassikkomalli suoraan kylkeen ja aikaansai viehkeän keulakosketuksen:)

Tässä pinimmälle ajokille opetetaan automaattisen jäähdytysmekanismin käyttöä - sen kun SC Kaanaan edustajat osaavat hyvin. Ensin 'kyyläriä' pyöritellään renkaiden alla ja sitten heitetään konepellin alle jäähdyttämään.

Erikoiskoe oli summa summarum aika tasainen, eikä ehdotonta voittajaa voitu nimetä. Tallit ottanevat vielä tulevaisuudessa useammankin uusinnan, jotta saadaan maaliintulojärjestys selville.